2012-03-08

Helyllefodral till läsplatta

Härom dagen fick jag en läsplatta i present av min käre make, bara sådär, helt appropå! Jag, som har en mobiltelefon från andra världskriget, har inte riktigt förstått mig på den här manicken än men så mycket har jag iallafall insett som att det är en ömtålig liten kompis det här. Alltså var han i behov av ett fodral - fram med stickorna! Jag improviserade ihop ett mönster i mosstickning. Jag gillar kombinationen brunt / rosa och gjorde två rosa ränder längs med "baksidan" men såhär i efterhand ångrar jag mig lite. Nåja, den fyller sin funktion iallafall - och passar finfint i den bruna väskan!











Idag, på internationella kvinnodagen, fick jag en ny present (jag vet, jag har en fantastisk man!)! Här i Italien är det tradition att männen köper Mimosablommor till kvinnorna på kvinnodagen. Dessutom går tjejerna ut med sina tjejkompisar på kvällen. En fin tradition tycker jag! Något att importera till Sverige kanske?

1 kommentar: